Let there be rock! Ja nem, Solex!

Hosszú kihagyás után végre van alkalmam megosztani az újdonságokat, amik az utolsó bejegyzés után történtek. (Természetesen nem az Opel-story utánra értve.)

Például az elektromos és hidrogén hajtás perspektívája, ami komoly löketet kapott a norvégiai törvényhozás által.A skandináv országban 2025 után már csak  az említett hajtóanyaggal működő autók hozhatók forgalomba. Németeknél 2030-ban kezdődik az új időszámítás. Hát ők aztán jól felvilágosodtak! Az előbbi talán a világ 4. legnagyobb kőolaj vagyonával rendelkezik. Biztos sokat segít a globális felmelegedés elleni harcban, ha csak villanyautózni fognak, közben pedig vígan tőzsdézgetnek az olajukkal. Amúgy tényleg jó ötlet a két új hajtóanyag, mert ki a francnak tetszik a diesel autók kormolása. Norvégia szinte az összes elektromos energiáját megújuló forrásból állítja elő, tehát ingyen. (persze nem teljesen) Van elképzelésem arról, hogy milyen árnyaltú zöld politika ez…

A másik kedvenc Németország, ahol már olyan magas szinten űzik a zöldpolitikát – állítom, hogy sötétzöldet – , hogy szinte az összes atomerőművet leállították és szénerőművekben, de mindenképp fosszilis energiaforrások felhasználásával termelnek elektromos áramot. Ha más is ontja a széndioxidot a légkörbe, akkor tegyük mi is alapon. Könnyebb lenne és olcsóbb is, ha modern nukleáris technológiával – például tórium fűtőelemek alkalmazásával – termelnének áramot. Ennek például az az előnye, hogy nem képződnek radioaktív bomlástermékek, sőt! A már meglévőeket is meg lehetne semmisíteni bennük, így az egyik fő ellenérv máris erejét veszti. Biztonság és hasonlók… Képesek a mérnökök biztonságos nukleáris erőműveket építeni. Paks 4 blokkja közül úgy tudom három Európa 10 legbiztonságosabb blokkja között van.

A széndioxiddal lassan, bár még mindig sokkal gyorsabban nyírjuk ki a földet, mint gondolnánk. De nem baj, mert a NASA már egy csomó lakható bolygót fedezett fel. A legközelebbi csak 1400 fényévre van. Á, pite! Ha a római birodalom bukásakor egy űrhajóval elindult volna a fizikaszakkör, akkor már ott is lenne! Sima ügy. Apró nüansz csak, hogy a biciklit fénysebességgel kell tolni hozzá…   Okos kompromisszumra van/lenne szükség.

Most már csak az a kérdés, hogy mi köze van ennek a karburátoros témához? Csak annyi, hogy ha valaki még dédelget magában egy szívó benzines motorprojektet fitti duplakarbikkal, akkor sokáig már ne halogassa. Benzin még van, de a WEBERek, Dellorto-k, Solex-ek már fogytán vannak. Jó, oké, a kínai klón weberek már egy ideje elérhetők. Ha valakit nem érdekel az eredetiség, akkor mindegy.

Szóval az ajánlatom a következő: Annak aki komolyan érdeklődik a téma iránt, felajánlok egy pár Solex C40 ADDHE tipusú karbisort-grátisz! Illetve csak a melót kell kicsengetni. Várom a jelentkezőket!

Üdv.

Minden vélemény számít!